Varför

Vad är det som gör att folk tycker det är helt okej att gå in i affärer och stjäla saker? Att ta med tänger och klippa upp larm, smyga ner smycken i kläder och väskor och iskallt vandra ur affären. Vad det är som gått fel i den uppfostringen vet jag inte, men jag antar att de har stor brist på respekt för andra människor och för lagar och regler. Tycker det är rent piss att man ej heller får vara misstänksam och be kunden visa upp väskor mm om man inte sett själva stölden ske med egna ögon.

Jag måste ärligt säga att jag stöter på såna snorungar (även vuxna snorungar) dagligen, och de vet att vi har svårt att komma åt dom då de lärt sig regler och håller stenkoll på oss genom att smsa med varandra under tillfällena. Känner oss så hjälplösa när vi får gå in efteråt i provrummen och plocka larm och prislappar! Tyvärr kan man ju inte ha 1 person vid varje provrum hela tiden.

Jag önskar bara att man kunde få stopp på den här kriminaliteten för många går garanterat vidare i vuxen ålder och det blir bara grövre och värre brott...

Sorgligt! Usch på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0