Några julklappstips

Här kommer en hög med julklappstips, hoppas ni får lite nya ideér av listan!

Sockor
Här finns det en uppsjö av varianter: ull, stickat, bomullstrumpor, mönstrade, betydelsefulla, bra-att-ha m.m. Jag blir alltid lika glad när jag får strumpor eller hemstickade sockor, det är så användbart!

♥ Doftljus
Ännu roligare ju äldre man blir, man hittar känslor till olika dofter och jag vet att jag bränner av massor med ljus varje dag så lite påfyllning är alltid uppskattat. 

♥ Inredningsprylar
Känner man en person väl tycker jag absolut att man ge bort inredningsprylar i form av ljuslyktor, tavlor, deko m.m. Då vet man att det kommer passa in.

♥ Thékoppar
Alltid.

♥ Handdukar
Fina färger, matchande i olika storlekar. Detta skulle iaf jag bli jätteglad över, sånt kostar ju lite!

♥ Göra-böcker
Kokböcker, inredningstips, pysselbok, sånghäften ja ni förstår.

♥ Underkläder
Både till henne och honom, välj några fina färger och packa in i fina paket så känns det otroligt lyxigt.

♥ Tvål & Lotion
Välj bara något som luktar gott så spelar pris inte någon roll. 

♥ Hemmagjord bodyscrub
Olivolja, honung, socker i en burk. Skriv på etiketten att man bara försiktigt smörjer sig med den, man får ej skrubba hårt för det sockerkornen skrubbar av sig själv.

♥ Hemmagjord ansiktsscrub
Dessa ska man inte blanda, men man kan ge bort ingredienserna i fina små burkar tillsammans med etikett: olivolja och vaniljpulver. Denna scrub låter kanske inte som någon "scrub", men prova ska du se vad de små, små finkorniga sockerkornen skrubbar! Speciellt ansiktet måste man vara försiktig med, ej heller här får man ta i, bara låta pulvret jobba! Sköljes sedan av med sin vanliga ansiktstvätt.

♥ Vantar
Har inte vantar/mössor en konstig förmåga att försvinna? Jag tycker att ett stort förråd av små vantar, både finger- och tumvantar är att föredra under detta halvår.

♥ Smycken
Som jag tipsade om i förra inlägget så kan man köpa fina billiga smycken om man letar på rätt ställen. Man kan också köpa gör-själv-set på t ex Panduro. 

♥ Bio
Presentkort på Bio tycker jag är toppen! Jag och min sambo går på bio väldigt ofta och spenderar ganska mycket pengar på det, så det här är användbart.

♥ Välgörenhet
Sätt in pengar på olika fonder?

♥ Mobiltillbehör
Älskar skal, småväskor och skydd till min telefon. Det finns ofta tillbehör till alla olika modeller och märken, inte bara till iphone.

♥ Brevpapper med tillhörande adresslista + frimärken
Hur mysigt är det inte att få ett handskrivet brev? Uppmuntra dina vänner att skriva ett brev någon gång ibland, och skicka med adresser till familj och vänner så blir det lite lättare. Helst ska brevpapperet lukta sådär som det gjorde när vi var små.

♥ En spotifylista
Modern tolkning av mixed tape!

♥ Foton
Framkalla några av vännens facebookbilder, eller ännu bättre original på denne, de finaste eller de bilder du har när hon/han är med sina vänner. Varmt i hjärtat!

♥ Nagelkit
Färg, fil och tillbehör, vilken lyx! 

♥ Kuddar/Filtar
Fina kuddar till soffan eller till en bäddad säng, hitta personliga tryck eller gör egna.

♥ USB minne
Fullproppat med film,, noveller, fina bilder, musik eller blogg/hemside-länkar

♥ Flytta hemifrån grejer
Till den som är påväg.

♥ Påslakan

♥ Gottissaker
Vin, choklad, brie, frukt. Sånt som är gott!

♥ Makeupborstar
Så himla bra att få nya rena borstar, spelar ingen roll om de är billigare eller av dyrare sort. Jag tycker mycket om Åhlens egna borstar, de ligger på en mittemellan-prisklass.

♥ Kalender
Nästa års kalender är ju superbra att ha

♥ Smaksatt kaffe
Min favorit är Kardemumma, smakar vintrigt och smarrigt.

♥ Egna tavlor
Jag brukar köpa stilrena tavelramar på Ikea och sedan kan man göra egna tavelmotiv i datorn eller för hand, skriva någon fin dikt, citat eller varför inte bjuda på lite fina ritningar.

♥ Washi-tejp
Nyfrälst som jag är använder jag tejpen på väggarna, när jag slår in paket och även på blockljus och så. Älskar denna uppfinning!


Vad tror ni om något av detta?

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej du rara, som skrev så fint till mig.

Väldigt glad blev jag.;)

Här var det mysigt och trevligt.

Stor kram från mig.

Stina

2011-11-19 @ 08:35:38
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0