Frihet och lycka

Igår var jag på banken och startade bland annat en sparfond. Jag ska spara ganska mycket pengar varje månad, så får vi se om det går eller om jag behöver pengarna till annat till att klara min budget. Vi lär väl märka! Men nu är det sluthandlat med impulsgrejer eller kläder som jag "verkligen vill ha". 
Måste följa min budget, dels för att man ska ha koll och dels för att jag inte vill känna mig orolig, nånsin. Spara upp mycket pengar så det finns när det kommer oväntade räkningar bland annat. 

På tal om pengar... Att titta på lyxfällan tycker jag är jättebra. Förutom att man blir skrämd att göra samma fel som de i serien gör så blir man så medveten om vad som gör en lycklig här i livet. För mig är det inte att åka på dyra semestrar och ha största TV'n, inte alls. För mig är lycka att kunna galoppera fram över en åker med en häst, skratta och gråta med mina vänner, njuta av en ensam skog eller ett oändligt hav. Att kunna känna mig trygg i den jag är och det jag gör. Det är det som gör mig lycklig.

Spelar ingen roll hur mycket fina kläder jag köper, eller nytt smink jag använder, det skulle aldrig kunna jämföras med känslan av att mötas av en gnäggning när man kommer till stallet på morgonen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0