Musik

Idag har jag minsann varit verksam. Jag gick upp imorse och åt frukost hemma hos min mamma, sen åkte jag till stallet en sväng. Det blir en bra början på dagen som vanligt när man får andas lite häst! Fortsatte hemma med lite diskning och plock, rensat lite på fönsterbrädan (hur nu 2 krukor med blommor samt en vas rosor har dött vet jag inte :p) sen har jag varit på lite vanliga ärenden.

Laddar upp för dagen med att spela lite housemusik, det peppar som ingen annan musik! Jag är en ren allätare för musik, antagligen mest för att jag är uppfödd med allt från blues, visor, country, rock till metal. Jag har alltid sjungit och spelat med bägge mina föräldrar, på helgerna när vi var små satt vi tillsammans med andra familjer på området och grillade sen spelade vi gitarr och sjöng ur vis-pop hela kvällarna.

Min mamma och jag brukar sjunga mycket tillsammans, och det är tack vare henne jag har kunnat tjäna pengar på det några få gånger också. Hon har peppat mig, tränat med mig och t o m varit med och spelat gitarr några gånger när jag själv inte klarat det. Jag önskar ibland att jag vågade satsa på musiken, träffa en sångpedagog och utveckla min teknik mer. För jag vet att jag klarar allt om jag bara vill. Men jag har scenskräck, tror inte på att folk skulle vilja höra mig sjunga m.m. så det sätter stopp. Vem vet i framtiden, om jag samlar lite mod. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0